Sport va jigar kasalliklari

Jigar kasalliklarida faqatgina shifokor tomonidan ma’qullangan holda mashq qilish mumkin. Jigar tomonidan amalga oshiriladigan eng muhim funktsiyalardan biri – sport o’ynash metabolizmaga ta’sir etishi. Aniqlanish paytida ortiqcha yuklar yoki mashqlar faqatgina kasallikning holati va asoratining yomonlashishiga olib kelishi mumkin – bu holda jigar uchun sportning zarari haqida gapirishimiz mumkin.

To’g’ri tanlangan mashqlar qon aylanishini yaxshilashga yordam beradi, safro oqishi, qorin organlarida turg’unlik va spazmlarni kamaytiradi.

Jigar kasalliklari uchun sport sifatida tavsiya etilishi mumkin: yurish, oson yurish, suzish, chang’ichish, konki.

Sport zalida mashg’ulotlar barcha to’rtlarda yoki chap tomoningizda yotadi. Shunday qilib, jigar kam miqdorda yuklanadi va shu bilan birga safro oqishiga yordam beradi.

O’rta mashqlar, jismoniy terapiya nafas olish mashqlari bilan birgalikda jigarni davolash uchun tavsiya etilgan sport hisoblanadi. Bu kabi mashqlarning misollar:

Issiqlik: o’ng yoki chap oyoqning oyog’iga ko’tarilib, boshni teskari yo’nalishda aylantiring.
Chap tarafda yotib, chap oyog’ini egib, to’g’ri chap qo’lini ko’taring. Keyin o’ng qo’lni ko’tarib, o’ng oyog’ini tizzadan ko’kragiga burish va burish.
Barcha to’rtlarda turish, boshingizni ko’taring va nafas oling. Oyoq zinapoya bo’ylab o’tishi kerak bo’lsa, sekin o’ng oyog’ini qo’llar orasiga joylashtiring. Bundan tashqari, chap oyoq bilan bir xil.
30-60 soniya davomida orqa tarafida yotgan «velosiped» mashqini bajaring.
Chap tarafdagi moyil holatdan bir vaqtning o’zida o’ng oyog’ini va qo’lini ko’tarib, bir necha soniya davomida to’xtab, boshlang’ich holatiga qaytib boring.
To’rtlikda turing, keyin peshonangizga o’tirib, 1-2 daqiqa davomida bu holatda qoling.
Qo’llar bilan belbog’li chayqalish – 15-20 marta.
Boshlanish joyi: 15-20 oldinga va o’ng tomonga egilib, peshonangizni o’ng tizzagacha cho’zing.
Ikki oyog’iga 5-6 marta sakrash.
Sog’lom turmush tarzi, yomon odatlardan qochish, shifokor tavsiyasiga ko’ra dori-darmonlarni qabul qilish, to’g’ri ovqatlanish va sportni rivojlantirish – jigar holati yaxshilanadi!

(Русский) Поделиться ссылкой